Assalamualaikum...

Musim persekolahan kembali bermula. Bermakna bermulalah rutin harian aku untuk hantar dan ambil anak aku yang sulung dari sekolah. Kalau tahun lepas aku hantar dan ambil dia di TICAF (Tadika Islam Cerdik Al-Farabi), tahun ini lain pulak ceritanya. Aku hantar dan ambil dia di Tadika Pooi Aing. Agak janggal bunyinya, tapi itulah hakikatnya... aku sekolahkan Asyraf di sekolah Cina. Nak bagi dia pandai cakap Cina macam Ummi Yang dan Ummi Da nya.

Di samping menghantar dan mengambil Asyraf dari sekolah, aku juga kena 'menghantar dan mengambil diri sendiri' di klinik. (Hehe... apa punya bahasalah...). Aku tak kisah kena pegi klinik tiap-yiap minggu, yang aku kisah kalau kena ambil darah. Ai... penat2 aku makan, senang2 darah aku diambil. Apa boleh buat, dah prosedur camtu.

Sekarang aku tengah berusaha untuk tambah darah sebab bacaan 'hb' aku hanya 10.6, masih belum mencapai bacaan yang sepatutnya iaitu 11 ke atas. Memang itulah masalah aku setiap kali mengandung. Mesti tak cukup darah. Apa2 pun, aku harap masalah ni akan berakhir sebelum aku bersalin macam yang lepas2. Amin...

;;